Dobra reklama

W budżecie prawie każdej firmy znajdują się środki finansowe przeznaczone na bieżącą reklamę. Marketing firmy to najczęściej jedyny sposób na to, by być obecnym na rynku. Szczególnie wówczas, kiedy ten rynek jest bardzo hermetyczny i zdominowany przez marki o ugruntowanej pozycji i świetnej ofercie.

Bez reklamy trudno byłoby dotrzeć do nowych klientów i poinformować ich o rodzaju posiadanej oferty. Reklama może przybierać różnorakie formy, począwszy od tej telewizyjnej i radiowej, po reklamę internetową albo promocję z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Notesy reklamowe i inne tanie gadżety dobrze spełniają się w tej roli. Za relatywnie niewielką sumę można wyprodukować wiele takich gadżetów i wręczyć je dziesiątkom, a dosłownie setkom ludzi. Oczywiście wręczenie takiego gadżetu nie będzie jednoznaczne z pozyskaniem klienta czy zwiększeniem wartości jego zakupów, niemniej jednak można znaleźć dość ważną korelacje między liczbą wręczanych gadżetów reklamowych, a wysokością składanych zamówień a także liczbą tych zamówień. Im bardziej inwestujemy w reklamę, tym na lepsze rezultaty możemy liczyć. Kubki reklamowe z nadrukiem są co prawda już dość oklepanymi gadżetami reklamowymi, ale wciąż sporo firm w nie inwestuje, dlatego że są one w pewnym sensie synonimem reklamy samej w sobie. Tego typu gadżety reklamowe są znane właściwie każdemu z nas i chyba nie ma osoby, która chociaż raz nie otrzymałaby kubka albo breloczka z nadrukiem od jakiejś firmy. Mając na uwadze na fakt, że wydatki na takie gadżety można zaliczyć do kosztów firmowych, marki bardzo chętnie inwestują w takie sposoby promocji. Oczywiście rodzaj gadżetu trzeba dobrać w sposób przemyślany. Chodzi o to, ażeby ten gadżet był jak najbardziej użyteczny dla naszej targetowanej grupy. Może być zatem to szczegół, który uzupełnia efektywność oferowanych przez nas produktów. Przykładowo kamizelki odblaskowe z logo to częsty gratis do zakupów płynów eksploatacyjnych albo części wymiennych do samochodu. Takie powiązanie jest zrozumiałe i właśnie ono powinno być inspiracją do dobierania rodzaju gadżetu w relacji do naszej oferty.

Więcej informacji: notesy reklamowe