Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu oraz promocji. Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe oraz efekt handlowy. Warto więc dołożyć starań, by tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób profesjonalny a także złożony.
Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. Warto więc inwestować w rozwiązania takie jak księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co powinno się wiedzieć?
Identyfikacja wizualna firmy to kolekcja elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego a także spójnego wizerunku firmy. Jednak księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach oraz ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się między innymi w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, takie jak logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. W dodatku, księga znaku dostarcza również informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak też w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania palety kolorystycznej firmowej, np na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych albo promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Dotyczy to także materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to istotny element utworzenia spójnego a także jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Warto wspomnieć, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to zasadniczy szczegół w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak również w procesie zdobywania nowych klientów. Warto więc dołożyć starań, by księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób fachowy a także kompleksowy.
Więcej: bardzo dużo informacji o tym czym jest księga znaku